Katedra Socjologii Kultury i Komunikowania
logo Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy logo Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy

Badania dla Urzędu Statystycznego 2017/2018

Studenci i studentki II roku socjologii przeprowadzili badanie w ramach projektu „Wzmocnienie pozytywnego wizerunku Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy jako lidera w zakresie usługi informacyjnej”. Badanie przeprowadzono metodą wywiadu grupowego z udziałem 2 grup, pracownic i pracowników Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Badań Regionalnych oraz Ośrodka Badań i Analiz Rynku Pracy. W badaniu uczestniczyło w sumie 15 osób. Wywiady zostały przeprowadzone 17 października 2018
roku w profesjonalnych fokusowniach w Bydgoszczy i Toruniu. Badanie w każdej z grup trwało około 90 minut.

Główne problemy badawcze to:

  • rozpoznawalność i wizerunek UStat.,
  • mocne i słabe strony UStat.,
  • ocena podejmowanych działań promocyjnych,
  • potrzeba prowadzenia nowych, innych działań promocyjnych,
  • klienci UStat., ich potrzeby, źródła wiedzy o urzędzie,
  • pozycja UStat. na rynku usług informacyjnych, przewagi konkurencyjne,
  • potrzeba zatrudniania nowych pracownik i pracowników,
  • czynniki, które wzmocnią potencjał UStat.

Opiekunką badania była dr Marta Jaskulska.

Opis: Marta Jaskulska.