Studenci i studentki II roku socjologii przeprowadzili badanie w ramach projektu „Wzmocnienie pozytywnego wizerunku Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy jako lidera w zakresie usługi informacyjnej”. Badanie przeprowadzono metodą wywiadu grupowego z udziałem 2 grup, pracownic i pracowników Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Badań Regionalnych oraz Ośrodka Badań i Analiz Rynku Pracy. W badaniu uczestniczyło w sumie 15 osób. Wywiady zostały przeprowadzone 17 października 2018
roku w profesjonalnych fokusowniach w Bydgoszczy i Toruniu. Badanie w każdej z grup trwało około 90 minut.
Główne problemy badawcze to:
- rozpoznawalność i wizerunek UStat.,
- mocne i słabe strony UStat.,
- ocena podejmowanych działań promocyjnych,
- potrzeba prowadzenia nowych, innych działań promocyjnych,
- klienci UStat., ich potrzeby, źródła wiedzy o urzędzie,
- pozycja UStat. na rynku usług informacyjnych, przewagi konkurencyjne,
- potrzeba zatrudniania nowych pracownik i pracowników,
- czynniki, które wzmocnią potencjał UStat.
Opiekunką badania była dr Marta Jaskulska.
Opis: Marta Jaskulska.